شیرآلات, مقالات

چگونه شیرآلات سیاه شده را تمیز کنیم؟

شست و شو شیرآلات سیاه شده

چگونه شیرآلات سیاه شده را تمیز کنیم؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که ذهن خیلی از مصرف کنندگان شیرآلات را به خود مشغول می کند. شیرآلات ساختمانی وسایلی تقریباً گران قیمتی هستند که در همه خانه ها، مراکز مسکونی، تجاری و اداری کاربردهای فراوانی دارند. شیرآلات ساختمانی با توجه به آبکاری ظاهری که باعث درخشندگی و زیبایی آن ها می گردد اگر به دلایل مختلف سیاه و تیره شوند ممکن است.

علاوه بر آنکه از نظر ظاهری جالب نباشد حتی در صورت تمیز بودن کثیف به نظر برسد. بنابراین برای خارج کردن شیرآلات ساختمانی از این حالات استفاده از ترفند های مختلف برای تمیز کاری آنها می تواند مناسب می باشد. معمولاً به دلیل ساختار یکسان شیرآلات آبکاری شده روش ها و ترفندهای تمیز کاری آن ها یکسان است مگر مورد ویژه ای در خصوص لکه های سیاه وجود داشته باشد.

روش ها و ترفند های تمیزکاری شیرالاتی که سیاه شده اند

معمولاً شیرآلات ساختمانی در مقایسه با سینک ظرفشویی یا کاسه روشویی زودتر جرم می گیرند و اگر در فرصتی مناسب نسبت به جرم گیری آنها اقدام نشود ممکن است سیاه شوند و جلوه ظاهری مناسبی نداشته باشد.

لذا از بین بردن کدری یا سیاهی شیرآلات مختلف ساختمانی علاوه بر تمیزکاری ظاهری و برطرف کردن سیاهی باعث افزایش ماندگاری و دوام شیرآلات می شود. در ادامه به برخی از روش ها و ترفند های رایج تمیز کاری شیرآلات سیاه اشاره می شود که از بازده نسبتا خوبی برخوردار هستند.

ترکیب آب و صابون

ترکیب آب و صابون یکی از بهترین و اصلی ترین روش های از بین بردن سیاهی شیرآلات به خصوص شیرآلات توالت ها است. البته باید توجه داشت که ترکیب آب و صابون زمانی می تواند کارایی خوبی داشته باشد که فاصله زمانی زیادی بین ایجاد لکه و تمیز کاری آن وجود نداشته باشد.

چون اگر فاصله زمانی تمیزکاری سیاهی روی شیرآلات زیاد باشد ممکن است این ترکیب از کارایی لازم برای برطرف کردن سیاهی و جرم روی شیرآلات برخوردار نباشد.

همچنین از مواد شیمیایی و شوینده هایی که در ترکیب آنها از مواد قلیایی، باز ها و اسیدها استفاده شده است نباید برای تمیز کاری شیرآلات استفاده شود چون باعث از بین رفتن روکش آبکاری شده سطح شیرآلات می شود.

استفاده همزمان از مایع ظرفشویی و جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد مناسب برای نظافت کاری است این ماده کاربردهای زیادی دارد و می‌تواند برای از بین بردن سیاهی شیرآلات مناسب باشد.

معمولا از جوش شیرین برای تمیز کردن روشویی، وان، دوش حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. برای تمیز کردن شیرآلات با ترکیب جوش شیرین و مایع ظرفشویی ابتدا باید مقداری جوش شیرین با آب ترکیب شود به شکلی که به صورت یک ماده خمیری تبدیل گردد.

سپس ماده خمیری شکل بر روی سطح شیرآلات مالیده شده و حداقل 15تا 30 دقیقه بر روی سطح آن باقی بماند سپس به صورت آرام با دستمال یکبار مصرف یا دستمال کاغذی پاک شده و در نهایت شیرآلات آبکشی گردد.

برای آنکه کیفیت ماده خمیری شکل افزایش پیدا کند می‌توان در این ترکیب از مایع ظرفشویی هم استفاده نمود. اضافه شدن مایع ظرفشویی در چنین ترکیبی، از بین رفتن لکه های سیاه را آسان تر کرده و براقیت شیرآلات را افزایش می دهد.

شستن شیرآلات

سرکه سفید

سرکه سفید یکی از موادی است که اگر با آب مخلوط شود می تواند برای از بین بردن سیاهی روی شیرآلات ت بسیار موثر باشد. از ویژگی های ترکیب سرکه سفید و آب برای از بین بردن سیاهی شیرالات آن است که این ترکیب می تواند رسوبات و جرم ایجاد شده بر روی شیرالات را به راحتی از بین ببرد. منتهی باید دقت داشت استفاده مداوم از ترکیب سرکه سفید و آب ممکن است باعث از بین رفتن رنگ شیرآلات شود به خصوص اگر جنس آنها از برنج باشد. لذا برای تمیز کردن شیرآلات با سرکه سفید حتی الامکان باید فاصله زمانی لازم برای اینکارو میزان سرکه رعایت شود تا آسیبی به شیرآلات وارد گردد.

محصولات پیشنهادی : شیرآلات KWC

لیمو ترش

لیمو ترش یکی دیگر از موادی است که می تواند برای از بین بردن سیاهی یا جرم روی شیرآلات بسیار مناسب باشد. برای تمیز کردن سیاهی روی شیرآلات بهتر است از خود لیمو ترش برای این کار استفاده شود چون آبلیمو هایی که در بازار وجود دارد به دلیل افزودن مواد مختلف شیمیایی ممکن است خواص لیموی خالص را نداشته باشد.

برای تمیز کردن سیاهی شیرآلات باید یک لیمو از وسط نصف شود و هر یک از بخش های آن به صورت مجزا بر روی سطح شیرآلات مالیده شود. در نهایت بس از گذشت 10 دقیقه شیرآلات آبکشی و تمیز شود.

سخن پایانی

تمیز کردن شیرآلات سیاه شده و رسوب گرفته شاید دغدغه خیلی از افراد باشد. هرچند مواد شوینده و شیمیایی زیادی برای از بین بردن جرم و سیاهی شیرآلات وجود دارد.

اما اگر از این گونه مواد به صورت غیر اصولی و زیاد برای تمیز کاری شیرآلات استفاده شود ممکن است مواد اسیدی موجود در این گونه تمیز کننده ها باعث از بین رفتن و آسیب دیدن روکش آبکاری سطح شیرآلات شود که معمولا از جنس نیکل هستند.

لذا برای تمیز کاری شیرآلات مختلف ساختمانی بهتر است از مواد شیمیایی و شوینده ای استفاده شود که در ترکیب آنها مواد فرساینده روکش شیرآلات وجود نداشته باشد چون استفاده از این مواد در طولانی مدت باعث از بین رفتن سطح روکش آبکاری شیرآلات می شود.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید و اگر شما عزیزان به دنبال خرید شیرالات هستید می توانید لیست شیرآلات های وبسایت دییرهوم را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *