مقالات

چرا آب فلاش تانک قطع نمی شود؟

چرا آب فلاش تانک قطع نمیشه؟

اصلاح مشکل عدم قطع شدن سیفون توالت فرنگی یکی از مسائل متداول در خانه‌هاست که خوب است راه‌حل آن را بدانید تا بتوانید خودتان این مشکل را حل کنید. در این مقاله، تمام نکات مهم برای رفع مشکل جریان آب پایدار در توالت را به شما توضیح می‌دهیم. با انجام مراحلی که به شما آموزش می‌دهیم، احتمالاً نیازی به تعویض لوله نخواهید داشت؛ چرا که سیستم داخلی توالت فرنگی بسیار ساده است و شما به راحتی می‌توانید خودتان توالت فرنگی را بررسی کنید، مشکلات را رفع کنید و حتی آن را نصب کنید، پس در ادامه این محتوا با ما همراه باشید.

داشتن نشتی در توالت

یکی از مشکلات رایج توالت‌ها اینه که فلاش یا دستگاه تخلیه آب مخزن به‌طور مداوم فعاله و آب رو می‌فرسته. عمدتاً دلیل این مشکل اینه که آب وارد مخزن میشه، اما درون مخزن نمی‌مونه و به جاش خارج میشه. به اصطلاح، مخزن توالت فرنگی به‌طور دائمی فعاله. این مشکل اصلی از اونجاست که بسته‌ی فلاپ یا دریچه تخلیه توالت فرنگی خسته شده و کف مخزن رو به‌طور کامل نمی‌بنده، به همین دلیل هم آب ازش بیرون می‌ریزه.

داشتن نشتی در توالت فرنگی

زمانی که فلاپر به درستی بسته نمی‌شه یا شکلش تغییر می‌کنه، مخزن توالت نمی‌تونه خودش رو پر کنه و آب همیشه جریان داره و هیچوقت مخزن رو به‌طور کامل پُر نمی‌کنه. این مشکل باعث هدر رفتن مداوم آب میشه و قبض آب شما رو بالا میاره. وقتی متوجه میشید که آب از فلاپر توالت به درستی قطع نمیشه، راه ساده‌تر و سریع‌تر برای حلش تعویض فلاپر توالته. تعویض و نصب فلاپر فقط 5 دقیقه طول می‌کشه و نیازی به قطع آب یا جدا کردن قسمت‌های دیگه توالت نداره. در ادامه این مقاله، نحوه تعویض و نصب فلاپر جدید رو به‌طور کامل براتون توضیح می‌دیم.

فلاپ توالت چگونه باعث متوقف شدن آب شستشوی توالت می‌شود؟

فلاپ توالت در پایین مخزن توالت قرار دارد و کار فلپر (دستگاه کنترل آب) این است که شیر خروجی آب را ببندد، تا آب از مخزن توالت خارج نشود مگر زمانی که دکمه سیفون فشرده شود. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با فشردن دکمه سیفون، اهرم متصل به فلپر و دکمه سیفون فلاپر را به سمت بالا می‌کشد و دریچه تخلیه باز می‌شود. اگر فلاپر آسیب دیده، جلبک‌زده، تاب‌خورده یا فرسوده باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. این لازم است چرا که فلاپر خراب یا فرسوده می‌تواند باعث قطع نشدن آب سیفون توالت شود، سبب شود سیفون به‌طور مداوم فعال باشد و مخزن توالت را مداوم پر و خالی کند یا صدای چکه و جریان آب را به گوش برساند.

این موارد به صورت کلی جزء مواردی هستند که روی آب ریزی فلاش تانک شما می تواند تاثیر گذار باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد این موضوع و تماس با کارشناسان می توانید از راه های ارتباطی وب سایت دییرهوم اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *