هود

نحوه جرمگیری و تمیز کردن هود آشپزخانه

نکات تمیز کردن هود

برخی از افراد ممکن است به دنبال یک راه اصولی و درست برای تمیز کردن کامل هود آشپزخانه خود باشند. در این محتوا از دییرهوم ما به بررسی یک روش ایده آل برای تمیز کردن هود آشپزخانه به نحوی که هیچ گونه تاثیر منفی بر روی عملکرد هود نداشته باشد می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه هود آشپزخانه خود را تمیز کنیم؟

تمیز کردن هود آشپزخانه

1. ابتدا یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و آن را بر روی شعله مرکزی قرار دهید. به آن اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه جوش بیافتد و سپس هود را با درجه حرارت کمتر روشن کنید تا بخار آب وارد هود شود و چربی‌ها سست‌تر شوند. این کار ممکن است برای همه خوانندگان عزیز لازم نباشد و وابسته به میزان چربی و مدت زمان استفاده از هود باشد، اما این مرحله توصیه می‌شود.

2. در این مرحله، فیلتر آلومینیومی را از هود جدا کنید. خارج کردن آن کار دشواری نیست. برخی مدل‌ها به صورت کشویی هستند و برخی دیگر باید آنها را به سمت بالا فشار دهید یا از دیگر روش‌های مشابه برای جدا کردن استفاده کنید که شاید چند دقیقه و آزمون خطا نیاز داشته باشد.

3. بعد از جدا کردن فیلتر، بسته به میزان چربی روش‌های دوگانه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم که هر دوی آنها تست شده‌اند.

راه اول

ابتدا یک تشت بزرگ یا سینک ظرفشویی خود را پر از آب گرم کنید. توجه داشته باشید که حرارت آب بالا باشد تا بهترین نتیجه را داشته باشیم. سپس فیلتر‌ها را در آب میریزید و برای مدت 7 تا 15 دقیقه آنها را در آب نگه دارید. سپس با استفاده از یک فرچه نخی، فیلترها را تمیز کنید.

راه دوم

بعد از جدا کردن فیلتر، آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و از اسپری‌های شوینده‌ای که مناسب برای تمامی سطوح هستند و چربی‌ها را از بین می‌برند (ما اسپری سیف را پیشنهاد می‌کنیم) استفاده کنید. اسپری را روی فیلتر اعمال کنید و بعد از چند دقیقه، با استفاده از فرچه نخی، فیلتر را تمیز کنید. این کار را تا زمانی که تمامی چربی‌ها از بین بروند، تکرار کنید.

4. پس از جدا کردن فیلترها، اکنون به داخل هود نیز دسترسی دارید. با استفاده از بخار آب، چربی‌های موجود در هود سست‌تر شده‌اند. حالا اسپری پاک کننده را روی یک دستمال پارچه‌ای اسپری کرده و داخل هود را تمیز کنید.

تمیز کردن سطوح بیرونی هود آشپزخانه

سطح بیرونی هود نیاز به وقت گذاشتن و تلاش زیادی ندارد. با استفاده از یک اسپری مناسب (ما بازهم پاک کننده سطوح سیف را توصیه می‌کنیم) روی سطح خارجی اسپری کنید و بعد از 3 تا 5 دقیقه، آن را به راحتی تمیز کنید.

سخن نهایی

در این مقاله از دییرهوم ما سعی کردیم به بهترین شکل به شما عزیزان توضیح دهیم که بهترین روش برای پاکسازی هود آشپزخانه شما چیست. امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید. در صورتی که به دنبال بررسی و خرید هود آشپزخانه هستید می توانید به دسته بندی محصولات هود آشپزخانه دییرهوم نیز یک سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *