مقالات

رفع سیاهی سینک بر اثر جرم گیر

رفع سیاهی سینک بر اثر جرم گیر 01 min

استفاده روزانه از سینک آشپزخانه، باعث می‌شود که با چالش‌هایی همچون سیاهی و لکه‌های جرم گیر در آن مواجه شویم. این سیاهی‌ها ممکن است زیبایی سینک را کاهش دهند و به طول عمر آن ضربه بزنند. از این رو، آشنایی با روش‌های حذف سیاهی‌ها نه تنها به دست آوردن ظاهری پاک و شفاف برای سینک کمک می‌کند، بلکه به حفظ سلامتی و بهره‌وری آن نیز کمک می‌کند. قبل از خرید سینک شما همیشه باید به این نکات استفاده نیز توجه کنید تا در استفاده از آن به هیچ مشکلی بر نخورید. در ادامه این مقاله به بررسی روش هایی برای رفع سیاه شدن سینک بر اثر استفاده از جرمگیر می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

روش‌های رفع سیاهی سینک بر اثر جرم گیر:

برای رفع سیاهی سینک بر اثر جرمگیر 2 روش وجود دارد که شامل موارد زیر است :

استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین

استفاده از مخلوطی از سرکه و جوش شیرین به عنوان محلولی ضدباکتریال و ضدعفونی کننده می‌تواند لکه‌های سیاه را از سطح سینک جدا کند. برای استفاده، مقداری از هر دو را با هم مخلوط کرده و به سطح سینک بریزید. سپس با اسفنج یا دستمال، سطح را تمیز کرده و سپس با آب داغ شستشو دهید.

استفاده از محلول‌های خاص شستشو

محلول‌های شستشوی خاصی وجود دارند که برای حذف لکه‌های سیاه و رفع جرم گیر استفاده می‌شوند. این محلول‌ها اغلب شامل ترکیبات ضدعفونی کننده و ضدباکتریال هستند که به راحتی لکه‌ها را از سطح جدا کرده و آن را تمیز می‌کنند. قبل از استفاده، دستورالعمل تولید کننده را بررسی کنید و از احتمال وقوع هرگونه عوارض جانبی مطلع شوید.

راه های جلوگیری از سیاهی سینک:

  1. تمیز کردن سینک بعد از شست و شو : مهم است که پس از شست و شوی ظروف و مواد هیچ گونه محتویات و پسماند هایی در سینک باقی نماند و به طور کامل از روی سطح سینک شسته شود
  2. استفاده از شوینده های غیر اسیدی: در صورت سیاهی سینک بهتر است که از شوینده های غیر اسیدی استفاده کنید. این یک راه حل مطمئن نیست بلکه صرفا یک توصیه و نکته برای جلوگیری از خوردگی سطح روی سینک است.

جمع بندی نهایی

در کل، ما به هیچ عنوان به شما توصیه نمیکنیم که، از جرمگیر برای شست و شوی سطح روی سینک استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید که از شوینده های غیر اسیدی مانند: محلول های سرکه و آب و… استفاده کنید. همچنین مهم است که پس از استفاده از سینک و شست و شوی ظروف یا هر چیز دیگری، حتما تمامی لکه ها و پسماند ها را سطح روی سینک کامل پاک کنید و بردارید. همچنین بعد از شست و شو ترجیحا سینک را با دستمال خشک کنید. این کار به افزایش طول عمر سینک شما کمک زیادی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *